התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

במאמר זה אספנו עבורכם את התוספים הכי חשובים שכל אתר וורדפרס חייב שיהיה לו. זוהי סקירה מקיפה של התוספים שיעזרו לך לשפר את האתר, לאבטח אותו, ליצור גיבויים ולעצב אותו בקלות!

תוכן עיניינים

Elementor

Elementor הוא אחד מהתוספים העוצמתיים ביותר שיצאו לאוויר העולם וניתן לומר שהוא שינה את חוקי המשחק בכל הקשור בבניית אתרי וורדפרס. הוא תוסף המאפשר לייצר אתר בלי לדעת שורת קוד אחת. התוסף הישראלי מככב ברשימת התוספים המורדים ביותר עם למעלה מ-5 מיליון הורדות נכון לתאריך פרסום הפוסט, כולל תמיכה בכ-57 שפות. למי שלא יצא להכיר, אלמנטור הוא Site Builder מסוג "Drag and drop". הוא מאפשר למשוך ווידג'ט מתוך רשימה קיימת אל האתר בדיוק למיקום שתרצה ובכך ניתן לעצב בלייב את האתר בקלות רבה. עם אלמנטור קל מאוד לעצב ולייצר סגנון ייחודי משלך. חשוב לציין כי בגרסה החינמית האופציות מעט מוגבלות אולם בגרסת הפרו ניתן להגיע כמעט לכל תוצאה אשר תחלום עליה. אם לא די בכך, אלמנטור מציעים בגרסת הפרו מאות טמפלייטים מוכנים שבהם ניתן להשתמש בחופשיות כתבניות כמעט לכל דבר – דפי מוצר, דפי פוסטים, פופ-אפים, אזורי תוכן והרשימה עוד ארוכה. אין ספק שאלמנטור חייב להופיע ברשימת התוספים של כל אתר. קישור לרכישת אלמנטור פרו.

Yoast SEO

Yoast הוא התוסף SEO המוביל כיום בשוק. הוא מאפשר גישה נוחה להקמת תשתית נכונה לקידום האתר באופן אורגני. Yoast עושה זאת על ידי יצירת sitemap.xml, עריכת קובץ robots.txt, אינדוקס האתר, ציון קריאות לדפים וכו'. אם המושגים הללו אינם מוכרים לכם אני ממליץ לעשות שיעורי בית בתחום מכיוון שהם קריטיים למי שמעוניין שהאתר שלו יופיע בחיפוש אורגני בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. תוכלו לעיין באתר של Yoast ולמצוא שלל מדריכים מצוינים לקידום האתר שלכם.

Wordfence

אתרים מבוססי וורדפרס לא פעם עוברים ניסיונות פריצה. תוקפים מנסים לדלות מידע או שלעיתים מדובר בפורצים ממדינות אויב שמטרתם להשבית אתרים ישראליים (קרה לי באופן אישי בעבר). לשם כך Wordfence הוקמה – היא מנטרת ניסיונות פריצה ועריכה של האתר ללא רשותכם. עם למעלה מ4 מיליון הורדות Wordfence הוא אחד התוספים המוכרים בשוק האבטחה, ולשמחתנו הוא לגמרי חינמי ואין כל צורך בגרסת הפרימיום.

WP-Rocket

WP ROCKET הוא תוסף חשוב ביותר – הוא ידאג להטיס לך את האתר למהירות אדירה שתאפשר חווית משתמש טובה ויעילה (מוזמנים לקרוא עוד במאמר שלנו על אופטימיזציה של מהירות האתר). הוא עושה זאת בעזרת caching בעיקר אך לא רק, והוא נותן תוצאות מהטובות בשוק. אין לתוסף הזה גרסה חינמית אך למי שחשוב לו שהאתר יהיה מהיר, הוא שווה את המחיר. חשוב לציין שיש תוספי cache חינמיים ולרוב הם עושים עבודה לא רעה, אך לדעתי אין מה להשוות ל-WP ROCKET.

WooCommerce

אם חלמתם אי פעם על הקמת חנות אינטרנטית בוורדפרס – WooCommerce יהיה התוסף הראשון שעליכם להוריד.

ווקומרס הוא התוסף המוכר ביותר להקמת חנות איקומרס ואין לו מתחרים. כבר בהתקנה שלו הוא מציע לבנות את הדפים החשובים כמו דפי מוצר, דף קופה, דף תשלום ובקיצור כל מה שחנות צריכה.

ניתן להעלות איתו מוצרים, לעדכן סוגי משלוחים, להחדיר אמצעי תשלום והאפשרויות עוד רבות. התוסף הוא חינמי לגמרי ולא מגיע בגרסת פרו, אך יש לו הרחבות מאוד שימושיות (לרוב במחיר טיפה מופקע, ניתן למצוא תחליפים חינמיים).

Compress JPEG PNG images

Compress JPEG & PNG images הוא תוסף מצוין לכיווץ תמונות. מטרתו היא להפחית עומס על השרת באמצעות דחיסת גודל התמונות באתר והתאמה מיטבית לגודל בפועל ובכך להגדיל את מהירות האתר (מוזמנים לקרוא יותר על מהירות אתר וחשיבות כיווץ התמונות במאמר שלנו על אופטימיזציה של מהירות האתר).

לתוסף יש כמה הגדרות מעניינות שיחסכו לכם זמן, ביניהן כיווץ כל תמונה שעולה לתיקיית המדיה של וורדפרס. ניתן להוריד ולכווץ איתו עד 500 תמונות בחודש בחינם. אם תעברו את המספר הזה תצטרכו לשלם סכום לא גבוה, אך תוכלו בכל זאת לחכות לסוף החודש לבצע זאת שוב בחינם.

UpdraftPlus

UpdraftPlus הוא תוסף נהדר ליצירת גיבויים ושחזור האתר במידת הצורך. המלצת המומחים היא שכל אתר וורדפרס צריך לבצע גיבוי באופן תדיר וזאת כדי להבטיח את קיומו במקרים של פריצות אבטחה ושגיאות קריטיות. התוסף מאפשר לבצע גיבוי בתדירויות שתקבעו, שמירת הגיבוי, מחיקה של הגיבויים הישנים וכמובן שחזור. אם תרצו לחסוך מקום אחסון, תוכלו לבחור לגבות את קבצי האתר לשירותי אחסון בענן כמו Google Drive המוכר. הוא ניתן להורדה בחינם ובהחלט תוסף בעל חשיבות רבה.

מדריכים נוספים חמים מהתנור

שרת אחסון בלוג
וורדפרס

בחירת חברת אחסון לאתר וורדפרס

אחת ההחלטות הראשונות והחשובות שתצטרכו לקבל כשאתם ניגשים לבנות אתר בוורדפרס, היא באיזו חברת אחסון אתרים לבחור עבור האתר שלכם.

שרת האחסון הוא המנוע והלב של האתר. הוא משפיע בצורה ישירה על אספקטים קריטיים כגון אבטחת האתר, המהירות שלו, התמודדות עם עומס גולשים ועוד, ולכן חשוב להבין לעומק מה זה אומר, למה אנחנו זקוקים לו וכיצד נכון לבחור שרת מדויק עבור הצרכים הספציפיים שלך.

AI
עיצוב ופיתוח אתרים

איך AI משפיע על תחום עיצוב ופיתוח אתרים?

מהפכת הבינה המלאכותית (AI) היא מהפכה חסרת תקדים וכזו שעתידה לשנות באופן מהותי תעשיות שונות ולעצב מחדש את חיי האנושות כולה.

איך היא משפיעה על עולם האינטרנט של היום בכלל ועל תחום עיצוב ופיתוח האתרים בפרט? האם זה מאיים על התחום או דווקא משרת ומייעל אותו?