מדריך לכתיבת תוכן לאתרים

בעולם האינטרנט מלא הגירויים של היום, לשמור על תשומת הלב של הגולשים באתר של העסק שלנו, זה אחד האתגרים הכי גדולים שעלינו לשים עליהם את הדעת. אחד הדברים הכי קריטיים על מנת לוודא שהלקוחות שלנו יישארו כמה שיותר זמן באתר ויפתחו חיבור חזק למותג שלנו - כתיבת תוכן וקופירייטינג מדויק!

תוכן עיניינים

למה כתיבת תוכן טוב קריטית לאתר של העסק?

קופירייטינג ותוכן טוב יאפשרו לכם לתקשר את המותג שלכם בצורה ברורה וחדה. זו הדרך לספר את הסיפור שלכם ושל העסק ולמשוך את הקוראים פנימה לתוך העולם הייחודי שלכם ולעזור להם להתחבר ברמה הרגשית למותג ולעסק. רק בצורה הזו תוכלו להבטיח שאתם מצליחים לתקשר בצורה מדויקת את המסרים, העוצמות והערכים של המותג ללקוחות הקיימים או ללקוחות הפוטנציאליים. 

חשוב להבין שהקופירייטינג וסגנון התוכן מעיד עליך ועל המותג שלך באופן ישיר וחד משמעי. תוכן טוב, מוקפד, שמנוסח היטב – מייצר אמינות ומקצועיות ומייצר ביטחון אצל הקורא. תדמיינו שלקוח פוטנציאלי מגיע לאתר שלכם ורואה שגיאות כתיב או תוכן שגוי מבחינה דקדוקית  – איך הרושם הראשוני שלו עליכם יהיה? מה זה משדר לו? אנחנו רוצים לוודא שהתוכן שלנו מעיד עלינו בדיוק את מה שאנחנו רוצים ומבקשים לשדר! 

בנוסף, רק באמצעות תוכן מוצק, תוכלו לדאוג שכל המידע והיצע המוצרים והשירותים שלכם, מונגשים בקלות וביעילות לקהל היעד, בצורה מרוכזת ומסודרת. 

פוסט קופירייטינג

10 טיפים לכתיבת תוכן מנצח לאתר

  1. כתיבה ברורה ופשוטה – הכתיבה צריכה להיות בהירה, מובנת, הגיונית ונגישה. פשטות היא מילת המפתח! אנחנו רוצים שהגולשים יבינו את המסרים שלנו, מבלי לשבור את הראש ולחרוק שיניים.

  2. כתיבה מעוררת השראה, המייצרת רגש אצל הקורא – אל תחששו לכתוב בצורה יצירתית ולשים בפרונט את הקול הייחודי שלכם ואת הנימה האישית. זה בדיוק מה שיבדל אתכם מהמתחרים ויגרום לאנשים להזדהות דווקא אתכם. שימו לב שאנחנו גם לא רוצים שזה יקרה בצורה מאולצת – תנסו להיות אותנטיים, לדבר באמת את עצמכם. 

  3. תמציתיות – חשוב להיות תמציתי ולא להכביר במילים מיותרות. לכל פסקת טקסט צריכה להיות הצדקה. אנחנו ממליצים לכם ממש לשאול את עצמכם בכל פסקה – האם היא באמת חשובה להעברת המסר? האם היא מחדשת משהו שלא נכתב עד כה? לפי התשובות תחליטו האם לטקסט הזה יש מקום או לא. חשוב לציין בהקשר זה – למרות הרצון להיות תמציתי, אנחנו גם לא רוצים לקחת את זה צעד אחד יותר מדי ושכל התוכן יהיה רק "לעניין" – זה עלול להפוך את התוכן לגנרי, חסר אופי ומשעמם. אנחנו רוצים לשמור על איזון טוב בין תמציתיות נדרשת לבין יצירתיות ופן אישי. 

    בנוסף, עדיף להדגיש את המידע החשוב ביותר כמה שיותר מהר, ולא להסתיר אותו בתוך פסקאות טקסט ארוכות. 

  4. עקביות – חשוב להיות עקבי בסגנון השפה והתוכן בכל העמודים באתר, כמו גם בכל הנכסים של המותג – לדוגמה הדפים ברשתות החברתיות. חשוב שעסקים שמפתחים קול ונימה ייחודית, ידבקו בהם בכל הנכסים הדיגיטליים שלהם כדי לייצר אמינות ולמשוך את הלקוחות שיתרגלו לסגנון התקשורת המובחן והייחודי שלנו. בצורה כזו הם ירגישו "בבית" כל פעם שהם יפגשו אותנו והמסרים שלנו יהיו להם מאוד ברורים ולא ייווצר בלבול. 

  5. כתיבה ללא שגיאות – שגיאות כתיב, שגיאות דקדוקיות וכדומה. טעויות בתוכן מייצרות תחושה של חוסר מקצועיות וחוסר אמינות אצל הקורא. 

  6. הפרדות וריווחים – פריסת העמודים באתר צריכה להיות קלה לקריאה. אף פעם לא כיף להיתקל בעמוד שהוא בלוק טקסט אחד ענק. שחקו עם מרווחים, הדגשות, צבעים וכללו נקודות, תבליטים וכדומה כדי לפרק את הטקסט.

  7. כותרות וכותרות משנה – חשוב לכלול כותרות וכותרות משנה כחלק מהטקסט. הפסקאות צריכות להיות מאורגנות בצורה הגיונית עם התחלה, אמצע וסוף. צריכות להיות כותרות וכותרות משנה ברורות ומעברים חלקים בין הסעיפים השונים.

  8. שימוש במילות מפתח לשיפור ה-SEO – מומלץ לעשות מחקר מילות מפתח טרם כתיבת התוכן על מנת לייצר תשתית טובה לקידום אורגני ולשלב אותו בצורה מושכלת במהלך התוכן – בייחוד בכותרות ובכותרות המשנה. 

  9. שימוש באלמנטים ויזואליים – הקפידו לכלול תמונות, אייקונים וגרפיקה תוך כדי הטקסט. לא רק שזה יכול להקל על הקריאה, אלא שהתמונות והאלמנטים יכולים גם להוסיף רובד רגשי לטקסט ולסייע בחיבור של הקורא למותג. 

  10. קבלת פידבק ועריכת התוכן – במידה והחלטתם לכתוב את התוכן בעצמכם, אנחנו ממליצים שמספר עיניים יעברו על כל טקסט שאתם מוציאים לאור. אפשר לתת לחבר/ה או קולגה לעבור עליו ולתת לכם פידבק או לעשות הגהה ושדרוג אצל איש מקצוע בעל ניסיון. 

לסיכום

תוכן טוב – הוא תוכן שמצד אחד הוא נגיש, בהיר וברור ומצד שני מעורר השראה, רגש והזדהות אצל הקורא. 

אפשר בהחלט לכתוב את התוכן בעצמנו (ולדאוג כמובן לקבל פידבק ולערוך בהתאם כפי שדיברנו), אך מהניסיון שלנו – רצוי בהחלט לפנות לאיש מקצוע – כותב תוכן או קופירייטר – שיש לו את הניסיון והידע המתאים בשביל לכתוב לכם את התוכן המדויק ביותר! כאמור, אפשר גם לעשות סוג של שילוב – לכתוב את התוכן בעצמנו ולתת לאיש תוכן לעשות הגהה ומקצה שיפורים.

מדריכים נוספים חמים מהתנור

שרת אחסון בלוג
וורדפרס

בחירת חברת אחסון לאתר וורדפרס

אחת ההחלטות הראשונות והחשובות שתצטרכו לקבל כשאתם ניגשים לבנות אתר בוורדפרס, היא באיזו חברת אחסון אתרים לבחור עבור האתר שלכם.

שרת האחסון הוא המנוע והלב של האתר. הוא משפיע בצורה ישירה על אספקטים קריטיים כגון אבטחת האתר, המהירות שלו, התמודדות עם עומס גולשים ועוד, ולכן חשוב להבין לעומק מה זה אומר, למה אנחנו זקוקים לו וכיצד נכון לבחור שרת מדויק עבור הצרכים הספציפיים שלך.

AI
עיצוב ופיתוח אתרים

איך AI משפיע על תחום עיצוב ופיתוח אתרים?

מהפכת הבינה המלאכותית (AI) היא מהפכה חסרת תקדים וכזו שעתידה לשנות באופן מהותי תעשיות שונות ולעצב מחדש את חיי האנושות כולה.

איך היא משפיעה על עולם האינטרנט של היום בכלל ועל תחום עיצוב ופיתוח האתרים בפרט? האם זה מאיים על התחום או דווקא משרת ומייעל אותו?