תוכן עיניינים
SEO והקשר בין קידום אורגני למערכת וורדפרס
Search engine optimization) SEO) – קידום אורגני – הוא שם כולל עבור תהליך המורכב ממס' שלבים, שמטרתם לקדם את האתר, כמו גם את העסק שלכם, בגוגל בצורה אורגנית (וחינמית). כך שכאשר גולש מחפש מילות מפתח הקשורות לשירות או המוצר שלכם – אתם תדורגו מספיק גבוה בגוגל, כך שהגולשים יוכלו למצוא אתכם ולהתעניין בעסק שלכם.
מה שקורה בפועל זה שגוגל סורק את האתר ומדרג אותו לפי עשרות פרמטרים, ביניהם קוד, תוכן וכו', ולפי התוצאות, מחליט מה יהיה הדירוג שלכם.
מערכת וורדפרס נחשבת היום לאחת המערכות הכי ידידותית ומועדפות מבחינת קידום אורגני בגוגל. בפועל, אין יותר מדי הבדל בין תהליך קידום אורגני של אתרי וורדפרס לתהליכים שמתבצעים במערכות אחרות, אבל רוב מקדמי האתרים יעדיפו את וורדפרס מכיוון שהיא מערכת נוחה , ורסטילית ומותאמת לקידום, כך שהיא גורמת לגוגל להגיב אליה בצורה טובה מאוד. ולכן, כאשר אנחנו בוחנים את האתר שלנו בפרמטר של קידום אורגני – אין צל של ספק שוורדפרס היא מערכת מהמועדפות לבחור בה.
פעולות לקידום אורגני בגוגל
אז אילו פעולות בעצם צריך לעשות כדי לקדם אתר וורדפרס ולגרום לו להיות גבוה בדירוג של גוגל?
- בחירת אחסון ומיקומו הפיזי – הדבר הראשון והכי חשוב לשים לב זה לבחור חברת אחסון אתרים טובה ומותאמת לצרכים שלכם. הן מבחינת איכות שרת האחסון, המהירות שלו ורמת האבטחה שלו והן מבחינת המיקום הפיזי שלו, שחשוב שיהיה באותו אזור בו אחוז גבוה מהגולשים יושבים.
- מבנה קישורי האתר (URL) – בוורדפרס ניתן לבחור את המבנה של ה-URL של האתר ושל עמודיו השונים. חשוב מאוד לבנות את הקישור בצורה שתשרת את הקידום האורגני של האתר – להימנע מתוכן שלא לצורך ולשלב בקישור מילות מפתח חשובות.
- היררכיות של עמודים באתר – לכל אתר וורדפרס יש היררכיה של עמודים – עמודים ראשיים ועמודים משניים. בנייה נכונה של ההיררכיה תשרת את הקידום מכיוון שככל שעמוד רחוק יותר מהעמוד הראשי, כך גוגל פחות נוטה לקדם אותו. בנוסף, חשוב שלהיררכיה יהיה סדר הגיוני, עקבי ואחיד.
- בניית עמודים במבנה נכון – שימו לב שיש משמעות לצורת המבנה של העמודים השונים. מבנה נכון סמנטית של דף יכיל כותרת ראשית (H1) אחת בכל עמוד, מספר כותרות משנה על פי ההיררכיה של H2 ו-H3 וכן הלאה. למתכנתים שביננו, חשוב להוסיף aria-label ותגית alt לאלמנטים מסוימים, כמו כפתורים, תמונות וכו' לטובת נגישות, אשר מעלה את הדירוג של האתר.
- הכנסה של קישורים פנימיים – קישוריות פנימית בין עמודים שונים באתר מרמזת על בנייה עם חווית משתמש נכונה.
- תגיות מטא – חלק מהתוכן הקיים באתר, לא מוצג באתר עצמו אלא רק במנועי החיפוש (נמצא בHEAD). ישנה אפשרות להוסיף מידע נוסף אודות האתר על מנת לסייע למנועי החיפוש להחליט האם העמודים האלו רלוונטיים לחיפושי הגולשים או לא – אלו הן אותן תגיות. חשוב לשים לב שאנחנו עורכים את כל תגיות המטא האפשריות ומכילים בתוכן מילות מפתח משמעותיות, על מנת לספק את המקסימום תוכן ומידע הניתן.
- שימוש בתוסף Yoest SEO – פלאגין שמאפשר לבצע הגדרות חשובות, לבצע מחקר ביטויי מפתח, להטמיע את אותן תגיות מטא בקלות וביעילות ועוד המון פיצ'רים נוחים וטובים לטובת קידום אתרכם.
לסיכום - קידום אתר וורדפרס בגוגל
יש לציין – הפעולות שפירטנו בפרק הקודם הן הפעולות העיקריות שיש לבצע על מנת לדאוג לקידום אורגני מצוין של האתר. יחד עם זאת, ישנן עוד לא מעט פעולות שניתן וחשוב לעשות. אנחנו בטוחים שאם תיישמו את כלל הפעולות, או אפילו רק את חלקן, אתם תראו תוצאות יוצאות דופן בכל הקשור לקידום האתר שלכם.
בגישה שלנו – בנייה של תשתית לקידום אורגני וביצוע הפעולות הנ"ל הן חלק בסיסי ואינהרנטי כחלק מפרויקט של פיתוח אתר וורדפרס. זו לא "אקסטרה" – זו חובה בסיסית. הרי למה אנחנו משקיעים כל כך באפיון, עיצוב ופיתוח, אם גם ככה הלקוחות הפוטנציאליים שלנו לא ימצאו אותנו במנועי החיפוש?
אז שימו לב, כאשר אתם בוחרים ספק לפיתוח האתר, תוודאו ותבדקו איתו שהוא מבין בתחום קידום האתרים ושהוא מבצע את התהליך כראוי, כחלק מפרויקט פיתוח האתר!
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה בנושא. ושיהיה בהצלחה!