תוכן עיניינים
מה זה אומר סליקת אשראי?
סליקה או סליקת אשראי זוהי הדרך הנפוצה והנוחה ביותר לביצוע חיובים ותשלומים באונליין. זהו תהליך של עיבוד ואישור עסקאות תשלום שמבוצעות באמצעים דיגיטליים, כמו כרטיסי אשראי, אפליקציות תשלום (כגון ביט, פייבוקס או ארנקים דיגיטליים), והעברות בנקאיות. כדי להתחיל לסלוק תצטרכו להקים מסוף סליקה אשר יסופק לכם על ידי אחת מחברות הסליקה הקיימות כיום בשוק, משולם, קארדקום, מקס עסקים, ועוד.
אחת השאלות הנפוצות ביותר שאני מקבל מלקוחות היא כיצד בוחרים חברת סליקה לעסק בדיגיטל. מושגים לא מוכרים כמו מס"ב (מרכז סליקה בנקאי), עמלת סליקה ודמי הקמה, בשילוב עם שוק שמוצף באפשרויות, מביא הרבה בעלי עסקים לבלבול וקבלת החלטות שאינה תואמת לצרכים של העסק.
ולכן, חשוב להיות מודע לכלל הפרמטרים ולשקול אותם בצורה מושכלת כאשר ניגשים לבחירת חברת סליקה.
קריטריונים לבחירת חברת סליקה
- תשלום חודשי ועמלות סליקה – עמלת סליקה נגבית בדר"כ בצורת אחוזים מסך כל סליקה שבוצעה, אך לעיתים מתומחרת בסכום קבוע. עמלת סליקה שנחשבת "טובה" תנוע בסביבות ה1.5%-0.8%. כמו כן, כלל חברות הסליקה יגבו מכם איזשהו תשלום חודשי על השימוש במערכת שלהם – הפקת המסמכים, ניהול לקוחות, הקמת דפי תשלום וכו'. המחירים בדר"כ ינועו בין 20-100 ש"ח לחודש ואף יותר.
- שירות לקוחות מקצועי וזמין – כמו כל מערכת שתעבדו איתה בעסק, לעיתים קורות תקלות או שיש צורך במענה על שאלות תפעוליות. בחרו חברה שמספקת מענה אנושי זמין, מקצועי ומהיר, כמו צ'אט אנושי פעיל או טלפון עם מענה מהיר.
- ממשק פשוט וידידותי למשתמש – חברות סליקה רבות משתמשות בממשקים עמוסים, ישנים ולא ברורים. מעטות החברות עם ממשקים נוחים וקלים לשימוש, או לפחות כאלה שפועלות באופן קבוע כדי לעדכן ולשפר את חווית המשתמש שלהן. אותן חברות תמיד יבלטו לעומת המתחרים.
- דמי הקמה אפסיים – הרבה חברות סליקה מסתירות את המידע הזה והוא מתגלה רק לאחר שכבר רכשתם מנוי – דמי הקמה או עלות תוסף לוורדפרס שמתומחרים בנפרד (נע בדר"כ בין 250-400 ש"ח נוספים). חשוב לומר שיש כאלו שמספקות את אותו התוסף בחינם (כגון סאמיט) וחוסכות את התשלום המיותר.
- פיצ'רים נוספים – התאמה לפי הצרכים האישיים שלכם – האם הלקוחות שלכם יעדיפו לשלם בביט/ארנקים דיגיטליים? האם תרצו שהלקוחות שלכם ישלמו בהוראת קבע? אולי שילוב של CRM או העלאת הוצאות ישירות לרו"ח יכולים לעניין אתכם? כל אלו ועוד הרבה נוספים הם נחלתם של רק חלק מחברות הסליקה, ולכן חשוב לבדוק לפני הבחירה אילו פיצ'רים קיימים במערכת.
לסיכום
בחירת חברת סליקה יכול להיות תהליך מבלבל שקשה להתמצא בו ובמקביל, זוהי אחת ההחלטות הכלכליות החשובות שתקבלו בעסק. הצרכים האישיים של העסק שלכם הם אלו שצריכים להוביל אתכם בבחירה ועל כן, השלב הראשון בתהליך יהיה לשבת ולאפיין את הצרכים הייחודיים לכם ורק אז לגשת ולקבל את ההחלטה בצורה מושכלת על פי הקריטריונים שציינו לעיל.
ואם בכל זאת תרצו את המלצת הסטודיו – אחרי שנים של ניסיון ועבודה מול מגוון חברות ונותני שירות בתחום הסליקה, אנחנו ממליצים מאוד לעבוד עם המערכת של Sumit. המערכת שלהם עובדת עם כמה חברות סליקה מהמוכרות בשוק, והיא כוללת תשלום חודשי נמוך, תמיכה זמינה בצ'אט אנושי, ממשק ידידותי וקל לתפעול ודמי הקמה אפסיים.
אם יש לכם שאלות או התלבטויות בנושא – אנחנו פה לעזור ולייעץ. בהצלחה!