תוכן עיניינים
מה זה Google Analytics?
בעידן שבו אנחנו חיים, אחד הכלים הכי חשובים שיש לבעל עסק הוא נתונים! ככל שיש לנו יותר נתונים ומידע על הלקוחות שלנו ועל אופן ההתנהגות, הרצונות והצרכים שלהם – כך אנחנו יכולים ללמוד איך לגשת אליהם, איך לעניין אותם ולייצר אצלם סקרנות ובגדול – יש לעסק שלנו יותר כוח שיווקי ומכירתי.
כאמור, גוגל אנליטיקס היא פלטפורמת ניתוח נתונים חינמית, יעילה וקלה לשימוש שמטרתה לעקוב ולנתח את ביצועי האתר שלכם. מדובר על כלי רב עוצמה של Google שיודע לעקוב ולנתח גם את מקורות התנועה לאתר וגם את התנהגות הגולשים והתנועה שלהם כשהם כבר בתוך האתר עצמו.
בהתחשב בעובדה שאתר אינטרנט הוא החלק המרכזי בנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם, אין ספק שזו הדרך הטובה, היעילה והפשוטה ביותר לייצר תמונה כללית מדויקת על אפקטיביות האתר שלכם.
אילו נתונים מוצגים בגוגל אנליטיקס?
המערכת הבסיסית של Google Analytics מוצגת ע"י Dashbord מאוד פשוט, אינטואיטיבי וקל להבנה שמציג מגוון מאפיינים ופרמטרים כגון –
- מילות המפתח שהמשתמשים הגיעו דרכם לאתר
- מס' כניסות לאתר בכל יום
- תנועה בזמן אמת לאתר
- מקורות התנועה לאתר – האם ממנועי חיפוש, ישירות מהדפדפן או מקישורים חיצוניים
- מספר הדפים הכוללים שנצפו ע"י הגולשים
- כמות הדפים הממוצעת שכל גולש צפה בהם
- שיעור הנטישה של הגולשים
- זמני השהות הממוצעים של הגולשים
- אחוזי המרה והשארת פרטים באתר
- "משפך הזרימה" של הגולשים – מה הדף הראשון אליו הגולשים נכנסו לאתר ומאיזה דף הם יצאו מהאתר
- אחוז הגולשים החדשים לעומת אחוז הגולשים החוזרים
- באילו שעות מרבית הגולשים נכנסים לאתר
- פילוח נתונים דמוגרפיים על הגולשים כגון גיל, מין, תחומי עניין, האזורים מהם הם מגיעים, השפה בה הם משתמשים ועוד
- נתונים טכניים על הגולשים כגון מאיזה דפדפן הם גולשים, באיזה רזולוציה המסך שלהם, האם הם גולשים ממכשיר נייד/טאבלט/דסקטופ/מכשירים אחרים ועוד
*במידה ואתם משתמשים ב-GA4, המדדים עצמם משתנים במעט.
איך נכון להשתמש בנתונים של גוגל אנליטיקס לטובת העסק שלנו?
הסטטיסטיקות והנתונים שגוגל אנליטיקס מספקים לנו, יכולים ללמד אותנו המון המון על הגולשים ועל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.
אנחנו צריכים לשאול את עצמנו שאלות כמו –
- מאיזה מקורות הגולשים הגיעו לאתר שלי? כמה מתנועה אורגנית וכמה מ-ממומן?
- מהו מקור התנועה המוביל ביותר לאתר?
- אילו מילות מפתח מביאות הכי הרבה גולשים לאתר?
- באילו עמודים יש את שיעור הצפייה הגבוה ביותר? ובאילו יש את שיעור הצפייה הנמוך ביותר?
- באילו עמודים יש את שיעור הנטישה הגדול ביותר?
- אילו עמודים הביאו הכי הרבה פניות אקטיביות מהאתר?
- כמה זמן הגולשים שלי מצליחים להתעניין ולהחזיק באתר בממוצע?
- מי הוא הגולש הממוצע שלי? מי הוא? בן כמה הוא? מאיפה הוא מגיע?
המענה על כלל השאלות האלו ועוד רבות נוספות, יכול לעזור לנו להסיק מסקנות חשובות לגבי העסק שלנו במספר מישורים –
- הבנה יותר טובה של קהל היעד שלנו והצרכים שלו – התנהגות הגולשים שלנו יכולה ללמד אותנו רבות על מי הם, מה הם מחפשים ורוצים ומה מעניין אותם. הבנה טובה של קהל היעד, תעזור לנו לדייק ולהכווין את עצמנו לצרכים שלהם ובכך לתת להם מענה יותר מדויק.
- שכלול מאמצי השיווק והמכירות – הנתונים יכולים לשקף לנו באילו ערוצי שיווק נכון להשקיע ובאילו ערוצים כדאי להאט את מאמצי הקידום. בנוסף, הם יכולים לעזור לנו לדייק את הקמפיינים והפרסום שלנו הן ברמה הטכנית והן ברמת איכות המסרים והגישה.
- אופטימיזציה ושיפור של ביצועי האתר וחווית המשתמש בו – הנתונים שנקבל יעזרו לנו לשפר את האתר ולייצר חווית גלישה יותר אפקטיבית וידידותית עבור המשתמש. נלמד מה הם אוהבים ומה הם לא אוהבים, מה מעניין ומסקרן אותם ומה לא, מה מובן ואינטואיטיבי להם ומה פחות. בנוסף, נוכל לדייק את התכנים והמסרים ומילות באתר ולעשות שימוש במילות המפתח החשובות שמופיעות באתר.
לסיכום
נתונים, סטטיסטיקות ומידע יכולים לעזור לנו להשתפר, לדייק ולשכלל את העסק שלנו ובכך גם את מחזור המכירות שלו. גוגל אנליטיקס מרכז בתוכו המון נתונים וסטטיסטיקות מאוד משמעותיים וחיוניים לניהול העסק ומי שישכיל לקחת את הנתונים, לנתח אותם ולהפיק מהם תובנות שיובילו לפעולות ושיפורים – יוכל להרוויח המון ולהביא את העסק שלו לצמיחה וגדילה מטורפת!
נשארתם עם עוד שאלות או התלבטויות?
מוזמנים לפנות אלינו בכל דבר!